ke 29. maalisk.

Pori

Jyrki Saario Defendo peruskurssi

Jyrki Saario Defendon peruskurssi Kesto toukokuun loppuun asti Alkaa 27.3 klo 18 Harjoitukset: Maanantaisin klo 18-19 Keskiviikkoisin klo 20-21 Hinta: 99€

Rekisteröityminen on suljettu
Katso muita tapahtumia
Jyrki Saario Defendo peruskurssi

Paikka & aika

29. maalisk. 2023 klo 20.00 – 31. toukok. 2023 klo 21.00

Pori, Vanhakoivistontie 14, 28360 Pori, Finland

Tietoa tapahtumasta

DEFENDO

Itsepuolustusjärjestelmä, joka todella toimii.

Menetelmä pohjautuukin todellisessa elämässä saatuihin kokemuksiin: niitä analysoimalla järjestelmään on valikoitunut tehokkaimmat, todellisissa hätävarjelu- ja voimankäyttötilanteissa toimivat itsepuolustustekniikat ja ratkaisumallit.

Tekniikoita ja harjoittelumenetelmiä on hiottu vuosien varrella hyvin päättäväisesti: ainoastaan hyvät ja toimivat osat on säilytetty.

Historia

Lajin perustana on Jyrki Saarion yli neljänkymmenenviiden vuoden kokemus maailman tehokkaimmista itsepuolustusjärjestelmistä. Hänen johdollaan kehitystyöhön on osallistunut lukuisia maailman eturivin itsepuolustus, voimankäyttö ja lähitaistelu -kouluttajia.

Jyrki Saario Defendolla on juurensa Fairbairnin Defendu -järjestelmässä, joka alunperin kehitettiin poliiseille ja myöhemmin mukautettiin sotilaskäyttöön. Menetelmään on otettu mukaan Fairbairnin näkemys siitä, miten harjoittelemisen tulee tapahtua, jotta pystytään vastaamaan kehittyviin konflikteihin.

Jyrki Saario Defendo järjestelmänä on mukautettu erityyppisiin väkivaltatilanteisiin, joita tämän päivän yhteiskunnassa esiintyy. Tavoitteemme on kouluttaa ja vahvistaa harjoittelijoita selviytymään itsepuolustustilanteista, jotka sisältävät verbaalista / fyysistä uhkaa, riippumatta sukupuolesta tai ruumiinrakenteesta.

Harjoittelu

Jyrki Saario Defendo on helposti opittava järjestelmä, joka keskittyy vastaamaan niihin väkivallan uhkatilanteisiin, joita saatamme kohdata nykyaikaisessa yhteiskunnassa. Järjestelmä tarjoaa harjoittelijalle ammattimaisen harjoittelun haastavissa ja turvallisissa olosuhteissa. Harjoittelu on monipuolista ja kohottaa fyysistä kuntoa, lisää harrastajan itseluottamusta ja antaa tietoa kuinka selviydytään erilaisista tilanteista, joita saattaa kohdata niin työssään kuin vapaa-ajallakin.

Harjoittelu perustuu hyvin koulutettuihin ohjaajiin, jotka jakavat taitonsa, kokemuksensa ja tietonsa kanssasi. Vaikka harjoittelu on vakavaa, se ei kuitenkaan ole ryppyotsaista. Pieni pilke silmäkulmassa tekee harjoittelusta rentoa ja helpottaa asioiden harjoittelua.

Tekniikkaharjoittelussa hyödynnetään harjoittelijan fyysisiä edellytyksiä parhaalla mahdollisella tavalla. Tekniikat ovat yksinkertaisia ja helposti omaksuttavia ja ne kaikki toimivat myös vaikeissa olosuhteissa. Henkinen harjoittelu opettaa mielen hallintaa. Ilman oikeaa henkistä vahvuutta olet altavastaajana mahdollisessa konfliktitilanteessa. Tarkkaile omia toimiasi, niin tarkkailet myös tapahtumia konfliktitilanteessa. Taktinen harjoittelu opettaa käyttämään tekniikoita ja henkistä puolta tilanteen vaatimalla, mahdollisimman tehokkaalla tavalla.

Tekniikoita ja harjoittelumenetelmiä on hiottu vuosien varrella hyvin päättäväisesti. Ainoastaan hyvät ja toimivat osat on säilytetty. Järjestelmä on optimoitu juuri tämän päivän todellisiin arjen uhkiin ja on kansainvälisesti erittäin korkealle arvostettu realistinen itsepuolustusmenetelmä – yksi maailman parhaista. Jyrki Saario Defendossa on rajoitettu määrä yksinkertaisia tekniikoita. Sen sijaan, että oppilaat oppisivat uusia ja taas uusia tekniikoita, hiotaan perustekniikoita ja taktista käyttäytymistä ja voimistetaan henkistä vahvuutta. Järjestelmä on erinomainen valinta ihmiselle, jonka tavoite on oppia tehokasta itsepuolustusta nopeasti.

Jyrki Saario Defendon harjoittelu on käytössä Suomessa ja ulkomailla useammissa viranomaisten sekä yksityisen turvallisuusalan oppilaitoksissa osana opetussuunnitelmaa.